Asthma Mitigation Project
Stories from the Field:
Vision y Compromiso

Pictured: A young child is on the left wearing blue with their mother on the right wearing red. They are holding hands and looking out into a large empty field located in Arvin. The sky is cloudy.

Vision y Compromiso

Kern, Madera, and Riverside Counties

My Life in Arvin

“Arvin is a city in Kern County, California, which is located 24 kilometers southwest of Bakersfield at an elevation of 137 meters. In 2007, the Environmental Protection Agency (EPA) listed the city of Arvin as the city with the highest levels of pollution among communities in the United States.”

“Arvin es una ciudad ubicada en el condado de Kern, en el estado estadounidense de California. Se encuentra a 24 kilómetros al suroeste de Bakersfield y tiene una altitud de 137 metros. En 2007, la Agencia de Protección Ambiental (EPA) catalogó a la ciudad de Arvin como la ciudad con los niveles más altos de contaminación entre las comunidades de los Estados Unidos.”

Pictured: A young child is pictured riding a bike through a dirt road in Arvin. Behind them, the sky is cloudy; there are small trees in the background.

My Life as a Child in Arvin

“The innocence of playing among the agricultural fields surrounded by almond trees. It’s my way of living and playing.”

“La inocencia de jugar entre los campos agrícolas rodeados de árboles de almendra. Es mi forma de vivir y jugar”.

Pictured: A young girl named Melanie is pictured in a blue shirt and using a white peak flow meter. The background shows a bicycle seat and a grey wall.

“Melanie is a girl who arrived in the community of Arvin with her family, hoping to find a better quality of life. Melanie began to have respiratory complications and often found herself needing to constantly be seen by the emergency room. Melanie was diagnosed with asthma. Melanie’s mom shares that she met a community promotora from Vision y Compromiso at an event, and since then felt that she could support her daughter better. Melanie’s asthma condition has decreased due to less pesticide exposure and improved air in her home with the help of Vision y Compromiso.”

“Melanie es una niña que llegó a la comunidad de Arvin junto a su familia, con la esperanza de encontrar una mejor calidad de vida. Melanie comenzó a tener complicaciones respiratorias y con frecuencia se vio en la necesidad de visitar una sala de emergencia. Para la sorpresa de la mamá de Melanie, a Melanie le diagnosticaron asma. La mama de Melanie comparte que conoció a una promotora comunitaria de Visión y Compromiso en un evento y desde entonces se sintió más preparada para apoyar a su hija. Con la ayuda de Visión y Compromiso, la condición asmática de Melady mejoró debido a la menor exposición a los pesticidas y la mejora de la calidad del aire en lo que ella llama su hogar”.

Pictured: Two young students are walking side by side along a dirt path on their way to school in Arvin. On the left, a student wears a backpack and the student on the right wears a dark purple shirt.

Asthma Program

“An important role of the promotoras in the community, and as asthma home visitors educators open a safe and collective opportunity as safe trusted messengers. The relationship with Latino individuals and families severely impacted by asthma in order to reduce asthma triggers and decrease symptoms through education, assessment and environmental trigger remediation. Incentives to support education and the use of supplies: Air cleaners, known as air purifiers, improved the indoor air quality. Pest control to prevent and eliminate pest infestations. Promotoras built relationships with families and provide a “servicio de corazon” (service from the heart). Las voces solo son escuchadas cuando generan eco, que se escuche en todos lados; “la salud es un derecho” Visión y Compromiso de la mano de los promotores de salud en el camino hacia una vida digna y sana. Voices are only heard when they generate echo, which is heard everywhere; “Health is a right” Vision and Commitment hand in hand with health promoters on the road to a dignified and healthy life.”

“Una de las funciones importantes que desempeñan las promotoras en la comunidad, como educadoras de prestadores de servicio de salud a domicilio especializados en asma, es crear un espacio seguro para los clientes. El objetivo es reducir los disparadores del asma específicamente en la comunidad latina, y reducir los síntomas a través de la educación, la evaluación y la eliminación de los disparadores ambientales. Los incentivos para apoyar la educación y el uso de los suministros incluyen purificadores de aire para mejorar la calidad del aire en espacios cerrados y la asistencia para el control de pesticidas con el fin de ayudar a prevenir y eliminar la infestación por plagas. Las promotoras entablan relaciones con las familias y les brindan un “servicio de corazón”. Creemos que las voces solo se oyen cuando generan eco, y ese eco se escucha en todas partes. “La salud es un derecho” es la visión y el compromiso de las promotoras que trabajan para ayudar a los clientes a emprender el camino hacia una vida saludable”.

About Vision y Compromiso

Vision y Compromiso (VyC) is a non-profit organization with a network of promotoras and community health workers who provide linguistically and culturally sensitive health services to Kern, Maderia, and Riverside County.

Acerda de Vision y Compromiso

Vision y Compromiso (VyC) es una organización sin fines de lucro que cuenta con una red de promotoras y agentes de salud comunitarios que brindan servicios de salud adaptados a la realidad lingüística y cultural de los habitantes de los condados de Kern, Madera y Riverside.